VVD Dijk en Waard stelt vragen over Dijk en Waard Pas.

Naar aanleiding van het nieuwsartikel in het Noord-Hollands Dagblad, waarin wordt bericht over het onvolledige gebruik van de AlkmaarPas, heeft VVD-Raadslid Véronique vragen gesteld aan het College met als doel meer inzicht te krijgen in het gebruik van de pas en de mogelijke gevolgen van ongebruikte tegoeden. In Dijk en Waard kennen wij de DijkenwaardPas en de VVD maakt zich zorgen over het mogelijke niet-gebruik van tegoeden door de gebruikers.

In Alkmaar hebben allerlei winkels en organisaties van de resterende tegoeden (die aan het eind van het jaar verlopen) op de Alkmaarpas tegoedbonnen verkocht. Deze tegoedbonnen zijn dan nog een jaar, soms zelfs twee jaar geldig. VVD Dijk en Waard is van mening dat deze constructie onwenselijk is, gezien het feit dat dit wel omzetgarantie biedt voor de winkelier, maar dit niet de garantie geeft dat het geld ook de doelgroep bereikt. Hierom willen wij weten of het in Dijk en Waard ook mogelijk is om met de Dijk en Waard Pas tegoedbonnen uit te schrijven en of hier ook afspraken over zijn gemaakt met de partijen die de Dijk en Waard pas aannemen.

Wij hopen met deze vragen meer duidelijkheid te krijgen over het functioneren van de Dijk en Waard pas en de afspraken die gemaakt zijn over het uitschrijven van tegoedbonnen.