VVD Dijk en Waard stemt tegen het Concept Integraal Parkeerbeleid

VVD Dijk en Waard heeft recentelijk tegen het Concept Integraal Parkeerbeleid gestemd dat door het college werd voorgesteld. Waarom? Omdat wij vinden dat het voorgestelde beleid niet alleen onze inwoners en bezoekers treft, maar ook onze lokale ondernemers financieel zal raken.

Een van de meest zorgwekkende aspecten in dit voorstel is de voorgestelde verhoging van het maximale dagtarief voor betaald parkeren, van 2 euro naar maar liefst 12 euro, met ingang van 1 januari 2025. Deze extreme stijging zal niet alleen bezoekers ontmoedigen om langer te blijven en te genieten van wat onze lokale ondernemers te bieden hebben, maar zal ook directe gevolgen hebben voor de omzet van onze bedrijven.

Daarnaast zijn we bezorgd over de uitbreiding van betaald parkeren naar meer gebieden, zoals het Stationskwartier, en de voorgestelde uitbreiding van het vergunningsgebied. Deze maatregelen zullen de drempel voor bezoekers verhogen, waardoor minder mensen geneigd zullen zijn om te komen ''funshoppen''. Dit zal een aanzienlijke impact hebben op de financiƫle gezondheid van onze lokale ondernemers.

Het is van belang op te merken dat er geen overeenstemming is bereikt met Wereldhave, eigenaar van een aantal omliggende parkeerterreinen, met betrekking tot deze plannen.

Nicky Stammis, raadslid van VVD Dijk en Waard, benadrukt: "Wij zijn het pertinent oneens met deze plannen die niet alleen onze inwoners en bezoekers treffen, maar ook onze lokale ondernemers financieel zullen raken."

Wij roepen u op om uw stem te laten horen en uw mening te delen over dit parkeerbeleid. Als VVD Dijk en Waard hebben we geadverteerd in Middenwaard, maar we moedigen iedereen aan om een zienswijze in te dienen bij de gemeente en zo uw stem te laten gelden.

Samen kunnen we ons laten horen en opkomen voor een eerlijk en toegankelijk parkeerbeleid dat recht doet aan de belangen van al onze inwoners, bezoekers en ondernemers.