VVD Motie Steunfonds Ondernemers en Verenigingen aangenomen

Tijdens de begrotingsbehandeling van 2023 heeft VVD Dijk en Waard een aantal moties ingediend die zijn aangenomen door de gemeenteraad. Zo gaat het college onder andere de mogelijkheid onderzoeken voor een lokaal steunfonds voor ondernemers & verenigingen om te helpen met de stijgende energiekosten.

De energiekosten zijn enorm gestegen waardoor veel ondernemers en verenigingen in de problemen komen. De landelijke Tegemoetkoming Energiekosten-regeling (TEK) voor ondernemers is alleen voor bedrijven die jaarlijks meer dan 5.000 M3 gas of 50.000 kWh elektriciteit gebruiken, waardoor veel partijen tussen wal en schip vallen.

Dankzij de unaniem aangenomen motie van VVD Dijk en Waard gaat het college onderzoek doen naar een lokaal steunfonds om de hogere kosten te compenseren. Het college zal uiterlijk in het 1e kwartaal van 2023 de raad hierover informeren. Daarnaast zijn er ook VVD moties aangenomen voor onder andere een betere dienstverlening.

Als VVD mogen we trots zijn op het harde werk van wethouder Falco Hoekstra voor de aangenomen begroting.