Veilig oversteken voor iedereen

Het is belangrijk dat we allemaal veilig de straat kunnen oversteken. In heel Dijk en Waard zijn er voorbeelden waar dit beter kan. Bijvoorbeeld het kruispunt van de Oosttangent en de Van Veenweg. Elke dag steken kinderen hier de weg over als ze naar school fietsen. Veel ouders maken zich zorgen over dit kruispunt, omdat auto’s hier voorrang hebben op fietsers en stevig doorrijden. Dit is voor de VVD al langere tijd een doorn in het oog.

Nu is er eindelijk geld om dit kruispunt en het fietspad langs de Van Veenweg aan te pakken. Daar zijn wij ontzettend blij mee, want het is hard nodig. Hoewel hier weinig ongelukken zijn gebeurd, moeten we nieuwe voorkomen. Zeker als het om kinderen gaat die naar school fietsen. Wat ons betreft moet de gemeente met inwoners van de Draai in gesprek over de veiligste oplossing voor kinderen, fietsers en wandelaars én moet gekeken worden hoe de Oosttangent toch veilig kan blijven doorrijden.

Heeft u in uw eigen buurt een gevaarlijk kruispunt, onoverzichtelijke bocht of straat waar auto’s veel te hard rijden? Laat het ons weten via vvddijkenwaard@gmail.com of benader een van ons.