VVD Dijk en Waard stelt kandidatenlijst vast voor de gemeenteraadsverkiezingen: “Een geweldig talentvol team vol bekende namen en nieuwkomers”

De ledenvergadering van de VVD Dijk en Waard heeft maandag 14 juni de kandidatenlijst vastgesteld voor de herindelingsverkiezingen op 24 november 2021. Lijsttrekker Falco Hoekstra: “We gaan de verkiezingen in met een geweldig talentvol team vol bekende namen en nieuwkomers uit zowel Heerhugowaard als Langedijk. Ik heb enorm veel zin om met dit team de campagne en komende jaren in te gaan”.

Op 29 april is Falco Hoekstra gekozen tot lijsttrekker. Andere bekende namen op de lijst zijn de huidige VVD-wethouder in Langedijk Jasper Nieuwenhuizen en raadsleden Véronique Wanst, Femke Lammerts, Ben Hoejenbos & Wesley Boer. Nieuwkomers zijn Anne Marie van der Wijst, Robert Vermeulen en Sander Csurka.

De huidige Heerhugowaardse VVD-wethouder Monique Stam staat niet op de kandidatenlijst. Monique Stam: “Na 9 jaar wethouder te zijn geweest en 8 jaar gemeenteraadslid, is het tijd voor een nieuwe, jonge lichting VVD’ers die het stokje gaan overnemen. Ik heb veel vertrouwen in deze kandidatenlijst”. De afgelopen jaren heeft Monique veel bereikt voor Heerhugowaard op het gebied van bereikbaarheid, wonen, economie en duurzaamheid. Door haar zijn veel VVD-verkiezingsbeloftes bereikt zoals de ondertunneling van de spoorwegovergang op de Zuidtangent, gaat de Oosttangent aangepakt worden en zijn er honderden nieuwe woningen bijgebouwd. Falco Hoekstra: “Monique heeft zich bewezen als een goede en betrouwbare wethouder. Ze is de afgelopen jaren een ontzettend fijne collega geweest waar ik veel van heb geleerd. We gaan zorgen dat ze trots kan blijven op de VVD Dijk en Waard”.

De VVD Dijk en Waard heeft inmiddels ook een verkiezingsprogramma vastgesteld. Na de zomer zal die gepresenteerd worden. Naast de duidelijke ambities voor ondernemerschap en lage lasten, gaan we ons vooral sterk maken voor de identiteit van alle dorpen, meer starterswoningen en betere dienstverlening voor onze inwoners.

De kandidatenlijst van de VVD Dijk en Waard:

1. Falco Hoekstra (Heerhugowaard)

2. Jasper Nieuwenhuizen (Sint-Pancras)

3. Veronique Wanst (Heerhugowaard)

4. Femke Lammerts (Heerhugowaard)

5. Ben Hoejenbos (Sint Pancras)

6. Wesley Boer (Heerhugowaard)

7. Anne Marie van der Wijst (Heerhugowaard)

8. Robert Vermeulen (Heerhugowaard)

9. Sander Csurka (Heerhugowaard)

10. Jan Hofman (Zuid-Scharwoude)

11. Patrick Tijsen (Heerhugowaard)